pátek 4. září 2015

Má vysněná Francie!

Po dlouhých čtyřech letech jsem se letos konečně mohla vydat na svou cestu do Francie - na Stage d'été 2015 (letní twirlingový camp) s učiteli z různých zemí světa - USA, Japonska, Ruska a Francie. Tuto nabídku jsem dostala poprvé, když mi bylo 14 let. Od té doby mne každoročně zvali, ale bohužel, vždy se to nějak nepovedlo.. buď nebyly peníze nebo do toho něco vlezlo. Každopádně letos mi to vyšlo a jsem maximálně šťastná, protože jsem si splnila svůj sen. Co si budeme povídat, Francie je v mém sportu vždy jednou z nejúspěšnějších zemí a vůbec twirling zde má velmi bohatou historii - asi podobně jako USA. Nestane se tedy, že v těchto zemích někdo neví, co je to twirling. Všichni okamžitě reagují: ,,Ano! To je něco jako moderní gymnastika, balet a mažoretky v jednom!".. kdežto u nás si nikdo nic pod tímto termínem nepředstaví a přijde mi, že je to velká škoda, protože je to nádherný sport a určitě by si zasloužil dostat se do podvědomí lidí.. no snad někdy.
 
 
S lektory z Japonska, Francie, USA a Ruska.
Více v celém článku ;)

Cesta tam byla nekonečná, jelikož kvůli časovému harmonogramu jsme museli zvolit autobus. Ano, my.. vypravila jsem se tam s mým skvělým kamarádem a parťákem z dua. Mysleli jsme, že se té Francie nedočkáme. Cesta trvala 18 hodin, takže si dokážete představit, jak nás autobus plný lidí, horka a někdy i nepříjemné vůně mučil. Druhého dne autobus dorazil do Lyonu, kde na nás čekala paní, která nás doma hostila. Dříve byla prezidentkou NBTA Francie (twirlingové reprezentace). Moc milá paní. Vyzvedla nás a odjeli jsme do jejího bytečku, přivítal nás také pejsek Bixy - roztomilý :) Po sprše, výtečné snídani a troše odpočinku nás čekala celodenní prohlídka Lyonu. Musím uznat, že Lyon je nádherné místo! Skoro až škoda, že drtivá většina turistů míří pouze do Paříže a tím si "odbydou Francii". Ve Francii je přitom tolik krásných a dechberoucích míst, která stojí za to navštívit!
 






Naskytla se nám možnost ochutnat typické francouzské jídlo - několik druhů vynikajícího francouzského sýru, ovoce, zeleninu, maso, saláty, ryby, jogurty, různé deserty a jiné delikatesy. Miluji francouzskou kuchyni!
 
 
 
K večeru pro nás přijely dvě skvělé francouzské twirlerky a odvezly nás autem do městečka Vichy, kde se konal letní camp. Cestu jsme prospali, poněvadž jsme byli stále rozlámaní po dobrodružství autobusem. Po příjezdu na ubytování následovala večeře a setkání s přáteli.
 
 
Druhého dne jsme se seznámili se zahraničními lektory a opět setkali s kamarády z různých částí Francie. Postupem času si naše těla začala zvykat na každodenní 8 hodinový trénink, krvavé rány, modřiny a namožené svaly. Poslední den se nám ani trochu nechtělo domů, protože jsme byli schopni trénovat klidně i celý rok nonstop.
 
 
 
 
 
Největší obavy nám dělala zpáteční cesta.. Naším úkolem bylo dopravit se z Vichy do Lyonu vlakem TGV. Ve skutečnosti to byl ale trochu lepší český vlak, takže nervy nás opustily. První překážka pokořena! Na nádraží v Lyonu si nás opět vyzvedla paní, u které jsme strávili noc a ráno po dobrém kafíčku nás odvezla na letiště v Lyonu, odkud jsme cestovali zpět do České republiky. Po příjezdu do Prahy nás ihned čekala další cesta - na Evropský pohár do Karlových Varů, odkud jsem nakonec přivezla dvě zlaté medaile.
 


 
Byl to zajímavý maraton, ale jsem nesmírně ráda, že to vyšlo a nasbírala jsem mnohé zkušenosti a zážitky, na které budu vzpomínat celý život. Nyní pevně doufáme, že našetříme a budeme moci se příští rok vrátit, protože ve francouzském Lyonu budeme mít prý vždy druhou rodinu.
 
Účastníci Stage d'été 2015
 
 
Veronika.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář! ;)