pátek 21. srpna 2015

International Youth Forum - Festival of dance.

Ahoj všem!

V uplynulých dnech jsem získala skvělé zkušenosti a zážitky, když jsem se zúčastnila (a nakonec i vyhrála) mezinárodního festivalu uměleckého tance. O této skvělé akci bych vám ráda sdělila více.

XIII. ročník mezinárodního festivalu dětí a mládeže Svátek času se konal pod záštitou hejtmana Jihočeského kraje Mgr. Jiřího Zimoly a Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Všichni soutěžící měli možnost předvést své umění před odbornou porotou a účinkujícími z Izraele, Ruska, Gruzie, Turecka a dalších zemí. Soutěžilo se o hmotné ceny, diplomy a granty na účast na Cruise festivalu Svět mládeže (koncerty na zaoceánské lodi).

Finalisté festivalu Svátek času - International Youth Forum
 
Více čti v celém článku.


V neděli 16.srpna 2015 se konalo na Jihočeské univerzitě 1.kolo soutěže. Vše probíhalo formou konkurzu, takže ve slavnostním sále byla pouze odborná porota a vždy jeden soutěžící (jednotlivec, dvojice, trojice či skupina). Předsedkyní poroty byla primabalerína Národního divadla a národní umělkyně Mgr. Miroslava Pešiková, v porotě dále zasedla ředitelka festivalu Ing. Ludmila Žuravlevá či baletní mistr Jihočeského divadla Sergej Škalikov. Soutěžící byli rozděleni do čtyř věkových kategorií, při čemž já jsem byla v té nejstarší (ano, už jsem stará :D). Porota rozdělovala ocenění v různých tanečních odvětvích. Já jsem soutěžila v disciplíně Sportovní tanec s twirlingovým tanečním solem. Byla jsem jedinou Češkou hájící barvy České republiky. Hned po prvním kole jsem se seznámila se skupinou děvčat z Izraele. Při rozcvičování na chodbě mi okamžitě začaly tleskat a vůbec, na první pohled mi přišly ihned sympatické. Po verdiktu poroty jsem se dozvěděla, že postupuji do finálového kola a vystoupím odpoledne na náměstí Přemysla Otakara II. v Českých Budějovicích. Jelikož jsem se do tohoto festivalu přihlásila z legrace (po návrhu od DDM České Budějovice), byla jsem trochu zaskočená. Ve finálovém kole podali všichni soutěžící vynikající výkony. Nesmírně jsem si vážila podpory a bouřlivého potlesku od nových kamarádek z Izraele. Udělali jsme mnoho, přemnoho fotek :D Vzali jsme si na sebe kontakty a od té doby si pořád píšeme.

S taneční skupinou z Gruzie

O dva dny později, v úterý 18.srpna se sjeli finalisté do Třeboně, kde jsme se zúčastnili gala concertu a slavnostního předávání cen. Stalo se něco, co jsem naprosto nečekala. Když vyhlásili ocenění Laureát 1st a řekli mé jméno! Měla jsem velkou radost, ale ještě větší až doma, když jsem zjistila, co jsem vlastně vyhrála. Zřejmě 2500 EUR grant pro účast na festivalu World of Youth na výletní zaoceánské lodi!! Chvíli jsem potom nemohla mluvit :D

Nyní jsem ráda, že jsem do toho šla, i když to bylo ze srandy. Získala jsem cenné zkušenosti, zážitky, měla jsem tu čest zhlédnout vystoupení profesionálů z různých států světa - z každého tance dýchala tradice a kultura dané země. Naprostá pecka!

S novými přáteli z Izraele

A čeho si cením nejvíce? Přátelství skupiny z Izraele. Je neuvěřitelné, kolik skvělých lidí dokáže člověk poznat během pár dní. A o to je smutnější, že se s nimi vidíte pravděpodobně naposledy. Ještě se mi nestalo, že bych potkala tak super lidi z cizí země, se kterými si během jednoho dne rozumím, jako bychom se znali rok.

S kamarádkou z Izraele po vyhlášení výsledků

Všem vřele doporučuji podobné projekty!

Veronika.

2 komentáře:

Děkuji za komentář! ;)